LISKI BAWIĄ SIĘ W DOMU

„RYBY I RYBKI”

Liski wraz ze swoimi rodzicami poznają „Tajemnice podwodnego świata”, efektem wspólnych działań, są przepiękne prace plastyczne. Dziękuję rodzicom za zaangażowanie i poświęcony czas. Gratuluję wszystkim dzieciom pomysłów, wyobraźni i inwencji twórczej. Wszystkie prace są bardzo piękne i każda jest inna. Pozdrawiam wszystkie Liski i do zobaczenia wkrótce.

Agnieszka Woźniak, Wioletta Redmerska

WIOSNA OCZAMI LISKÓW

Wszyscy z niecierpliwością oczekiwaliśmy wiosny, ciepłych dni i kolorów wokół nas. W końcu do nas przyszła. Ptaszki ćwierkają, kwiatki rosną, przyroda budzi się do życia. Liski bardzo się z tego cieszą, dlatego wykonały prace plastyczne, które prezentują wiosnę w całej okazałości. Każda z wykonanych prac jest kreatywna, prezentuje nieprzeciętne pomysły. Przedstawia krajobraz budzący się po zimie do życia, Panią Wiosnę, zwierzęta budzące się z zimowego snu lub powracające z dalekich krajów oraz piękne, kolorowe motyle. Gratuluje Liskom pomysłów oraz wspaniałego wykonania.

Agnieszka Woźniak

WIELKANOCNE OZDOBY LISKÓW

Nadchodzi Wielkanoc – jedno z najważniejszych świąt w roku. Liski włączyły się w przygotowanie wielkanocnych dekoracji i ozdób w swoich domach. Dzięki temu w łatwiejszy sposób mogły poznać świąteczne tradycje oraz symbole Wielkanocy – pisanki, palmy. Myślę, że tworzenie prac plastycznych sprawiło dzieciom wiele przyjemności oraz przyprawiło ich o poczucie dumy, że ich dzieła przyozdobią stół wielkanocny oraz dzięki temu zapanuje w ich domach radosna atmosfera. Liski stworzyły przepiękne ozdoby: pisanki, palmy, koszyczki, króliczki. Gratuluje Liskom pomysłów i kreatywności. Dziękuję rodzicom za pomoc podczas realizacji dziecięcych pomysłów oraz przesłanie zdjęć.

Wioletta Radmerska, Agnieszka Woźniak

Liski poznają pożyteczne owady

W ostatnim tygodniu kwietnia  Liski poznawały: zwierzęta łatające, tajemniczy świat owadów latających oraz pożyteczne owady. Owady należą do najliczniejszej grupy organizmów zamieszkujących naszą planetę. Wiele gatunków pożytecznych owadów żyje w pobliżu człowieka: w ogródkach, na łące, w lesie i są niezbędnym elementem natury. Dzieci słuchały wiersza czytanego przez rodziców o motylu oraz rozmawiały z nimi o cykl rozwojowym motyla. Oglądały tez filmy przedstawiające: „Krótkie, szczęśliwe życie motyla” oraz „Larwę przeobrażającą się w motyla”. Poznały też ciekawe i trudne do zbudowania dla owadów budowle np. gniazda dzikich pszczół, mrowiska.

Liski wykonały także prace plastyczne: sylwety motyli i pszczół oraz wiosenną osłonkę na doniczkę. Wszystkie prace sa bardzo piękne i kreatywne. Dziękuję rodzicom za zaangażowanie w nauczanie zdalne oraz przesyłanie zdjęć prac wykonanych przez ich pociechy. Dziękujemy.

Agnieszka Woźniak, Wioletta Redmerska

Liski obserwują niebo

Dzięki sprzyjającej pogodzie Liski mogły obserwować wiosenne niebo. Mogły to robić o wybranej porze dnia. Dzięki temu mogły dostrzec zależność wyglądu nieba od pory dnia. Miały także możliwość pogłębienia swojej wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych oraz widocznych elementów kosmosu: Słońca, Księżyca i gwiazd. Efektem przeprowadzonych przez dzieci obserwacji są prace plastyczne ukazujące niebo pełne kolorów, niebo – dzienne, nocne, zachód i wschód słońca. Powstałe rysunki są bardzo różnorodne i kolorowe. Już czuć, że wiosna do nas przyszła. Gratuluje wszystkim Liskom ciekawych pomysłów i inwencji twórczej.

Wioletta Redmerska, Agnieszka Woźniak

Liski bawią się kleksami

W maju Liski zaczęły przygodę z kolejnym żywiołem, jakim jest powietrze. Aby lepiej poznać ten żywioł:

  • słuchały wierszy czytanych przez rodziców na temat powietrza,
  • wykonywały eksperymenty związane z powietrzem oraz badały właściwości powietrza jako gazu,
  • uczestniczyły w zabawach badawczych „Jak czujemy powietrze” oraz rozpoznawały i określały zapachy,
  • szukały odpowiedzi na pytanie – Do czego potrzebna jest powietrze?.

Efektem poznawania żywiołu, którym jest powietrze są prace plastyczne pt.: „Dmuchane obrazki”. Liski wykonały je techniką rozdmuchiwania kleksów, co nie jest łatwe. Musiały one umiejętnie kontrolować silę wydmuchu powietrza przez słomkę. Powstały bajecznie kolorowe obrazki. Gratuluje wszystkim Liskom pięknych prac.

Agnieszka Woźniak

Liski poznają pory roku

Liski –  w tym tygodniu obserwowały charakterystyczne zjawiska i zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z wiosną podczas spacerów, obserwacji przyrody przez okno i oglądanie obrazków. Przypominały sobie także charakterystyczne symbole poszczególnych pór roku oraz opisywały zjawiska typowe dla każdej z nich.

Wykonały także prace plastyczne przedstawiające „Drzewo w czterech porach roku”. Gratuluje dzieciom kreatywności i pomysłów. Dziękuję rodzicom za zaangażowanie w pomoc swoim dzieciaczkom przy tworzeniu rysunków.

Agnieszka Woźniak

Liski hodują roślinki

Liski, w tym roku szkolnym realizują Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna Nasza Polska Cała”. W związku z prowadzeniem nauczania zdalnego, zadanie wykonały w domu wspólnie z rodzicami. Jest to zadanie: „Ziemia – zielona wyspa” – założenie wraz z rodzicami „ogródków domowych”. Dzieci razem z rodzicami bardzo zaangażowali się w to działanie. Bardzo chętnie podjęli się hodowli roślin, ich zasadzeniu, podlewaniu i pielęgnacji. Były to zarówno rośliny w doniczkach, w skrzynkach na balkonach czy też w przydomowych ogródkach. Efekty przerosły moje najśmielsze oczekiwania. Bardzo dziękuję dzieciom i ich rodzicom w zaangażowanie się w powyższe działanie. Brawo Liski.

Agnieszka Woźniak

Liski wyruszyły na „Wyprawę otwartych oczu”

Liski realizują w tym roku szkolnym Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna Nasza Polska Cała”. W ramach projektu w maju wykonaliśmy zadanie własne zatytułowane: „Wyprawa otwartych oczu – podziwiamy polską przyrodę w wiosennej szacie”. Zadanie polegało na zorganizowaniu „wyprawy”, a więc spaceru, wycieczki lub obserwacji przyrody we własnym ogródku. Dzieci razem z rodzicami odwiedziły wiele ciekawych miejsc: łąki, lasy, Ogród Botaniczny w Lublinie oraz bardzo dokładnie poznawały własne ogródki. Efektem tych podróży są przepiękne zdjęcia polskiej przyrody, która o tej porze roku jest niesamowicie kolorowa. Można więc podsumować nasze zdanie: „Cudze chwalicie, swego nie znacie”. Dziękuję rodzicom za zaangażowanie w realizację projektu oraz poszczególnych zadań.

Agnieszka Woźniak