PROPOZYCJA PRACY NA ODLEGŁOŚĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

DRODZY RODZICE!

Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zabaw i aktywności dla dzieci z języka angielskiego.

ZADANIE 127.03.2020

Dziś zapraszam do wysłuchania wiosennej piosenki:
link https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU i wykonania karty pracy (w załączniku do wydrukowania)
Drugim zadaniem jest odsłuchanie „Spring vocabulary”: link https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284 i powtarzanie angielskich słówek.
https://www.youtube.com/watch?v=_ZXdJ46IX0I

ZADANIE 2 – 30.03.2020

Witam wszystkie dzieci i rodziców,którzy chcą zabawić się z językiem angielskim.
Dziś w zestawie na poprawę humoru ulubione piosenki :
1. Roly Poly Song | Kids Nursery Rhymes  https://www.youtube.com/watch?v=x75Ov5WbpfI
Proszę aby wszystkie dzieci, które znają tą piosenkę spróbowały zaśpiewać i pokazać ją za pomocą gestów swojemu rodzeństwu lub rodzicom.
2. Jeśli lubisz grać w kolory oto propozycja: poszukaj kolorów w swoim pokoju lub w domu wskaż je i zabaw się tak jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu:
I See Something Blue | Colors Song for Children  https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA
I See Something Pink | Colors Song | Super Simple Songs  https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI
Zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.
Dla chętnych  karty pracy w załączniku.
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.

ZADANIE 3 – 02.04.2020

Witam dzieci i rodziców i zapraszam do wysłuchania kolejnych piosenekoraz utrwalenia nazw kolorów i liczebników w języku angielskim.
1.Spring Flowers | Preschool | The World Around Me | Kid Friendly | Educational https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c
2.Sing a Song of Flowers | Song Lyrics | Preschool Songs | Rhymes Songs | The Kiboomers https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY
dodatkowo dla chętnych w załączniku obrazek do wydrukowania i pokolorowania


ZADANIE 4 – 06.04.2020

Dziś z okazji zbliżających się świąt – wielkanocne króliczki.
1. Wysłuchaj piosenkiTen Bunnies Counting Song 1-10 | Easter Song | Lyrics | Easter Bunny | Kids Song https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8 .i policz króliczki. Dla chętnych karta pracy.
2. Wysłuchaj krótkiego wierszyka  i spróbuj pokazać go za pomocą gestów jak na nagraniu:  Rhyme: Here is a Bunny    https://www.youtube.com/watch?v=264qEFq7jFE
3. Dla wielkich fanów wszystkich króliczków opowiadanie:The Tale of Peter Rabbit by Beatrix Potter
https://www.youtube.com/watch?v=EuTlQCGxE5Y

ZADANIE 5 – 09.04.2020

W dzisiejszym zestawie:
1. Posłuchaj i powtórz słówka : 10 Easter Sight Words | Christian Toddler Preschool Kindergarten ESL https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE
2. Posłuchaj rymowanki i powtórz. Easter Surprise (Children’s Easter Poems)    https://www.youtube.com/watch?v=o9EkCYJM28A
3. Obejrzyj i zgadnij co ukryło się na obrazku. W dalszej części zabawa”gdzie ukryły się wielkanocne jajka „- posłuchaj i powtórz.  Easter egg sitting by a tree.  Easter egg sitting in a shoe. Easter Game for Kids | What Is It? Game | Maple Leaf Learning Playhouse     https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8
4.Dla tych co lubią niespodzianki – Animated Surprise Easter Eggs for Learning Colors Part I  https://www.youtube.com/watch?v=AB9-wzvzZWI
Życzę wszystkim dzieciom i rodzicom Happy Easter!!!!

ZADANIE 6 – 15.04.2020

Dziś w zestawie zaserwuję historyjkę o bardzo głodnej gąsienicy.
1. Obejrzyj i posłuchaj historyjki : The Very Hungry Caterpillar  by Eric Carle https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY
2. Pokoloruj elementy z historyjki a następnie wytnij je i ułóż we właściwej kolejności , lub jeżeli nie masz możliwości wydrukowania narysuj co zjadła gąsienica.załącznik nr 1
– one apple (1 jabłko)
– two pears (2 gruszki)
– three  plums (3 śliwki)
– four strawberries (4 truskawki)
– five oranges (5 pomarańczy)
-one piece of chocolate cake (kawałek czekoladowego ciasta),
-one ice-cream cone (1 rożek lodowy),
-one pickle (1 korniszon),
-one slice of Swiss cheese(plasterek żółtego sera),
-one slice of salami(plasterek salami),
-one lollipop (1 lizak),
-one piece of cherry pie(kawałek ciasta wiśniowego),
-one sausage( 1 kiełbaska),
-one cupcake (1 babeczka),and
-one slice of watermelon (1 plaster arbuza).
–  green leaf, (zielony liść)
3.Posłuchaj piosenki :Fly Fly the Butterfly | Family Sing Along – Muffin Songs https://www.youtube.com/watch?v=jflZseWtmyI  a następnie pokoloruj obrazek wg wzoru. Jeżeli nie masz możliwości wydrukowania załącznika narysuj kolorowego motyla.

ZADANIE 7 – 17.04.2020

Witam wszystkichi zapraszam na coś pysznego.
1). Na początek wysłuchaj piosenki Eat and Drink All Day Long Song
https://www.youtube.com/watch?v=cCbKQrpWfe0
spróbuj zaśpiewać refren: Eat, eat, drink, drink all day long (it , it drink, drink ol dej long)Eat, eat, drink, drink all day longI eat and drink I sing this song (aj it end drink aj sing dis song)Eat,and drink, all day long
2).Teraz coś trudniejszego.
Obejrzyj nagranie i spróbuj powtarzać słówka:FOOD vocabulary   https://www.youtube.com/watch?v=utwgf_G91Eohttps://www.youtube.com/watch?v=YC1HfRDWwQQhttps://www.youtube.com/watch?v=y6MM_21MH08
Uff!!! Zgłodniałeś ?Posłuchaj piosenki a potem narysuj talerz a na nim twoje ulubione potrawy.I LIKE FOOD SONG  https://www.youtube.com/watch?v=7lKclr67ajY
Dla chętnych  karty pracy w załącznikach.
Enjoy Your Meal (Endżoj jor mil)

ZADANIE 8 – 20.04.2020

Dziś w zestawie pyszne i zdrowe owoce.
Zapraszam do poznania,  przypomnienia i utrwalenia nazw owoców w języku angielskim.
1. Pierwsze zadanie jest proste . Wysłuchaj piosenkiFruit Song for Kids | The Singing Walrus https://www.youtube.com/watch?v=mfReSbQ7jzE
2.Do tej części zadania potrzebna będzie pomoc rodzica lub starszego rodzeństwa . Powtórz po angielsku nazwy owoców podane poniżej.
Vocabulary:PEACH – brzoskwinia   CHERRY – wiśnia   BANANA – banan   STRAWBERRY –truskawkaLEMON – cytryna  APPLE – jabłko  ORANGE – pomarańcza   PINEAPPLE – ananasGRAPES – winogrona    PLUM – śliwka   PEAR – gruszka   WATERMELON – arbuzKIWI – kiwi   BLUEBERRIES – jagody  RASPBERRIES – maliny
Narysuj na małych kartkach owoce które zapamiętałeś i wykonaj z nich karty do kolejnego zadania.
2. Do drugiego zadania można użyć kart obrazkowych lub prawdziwych owoców i zaprosić do zabawy rodzica lub rodzeństwo.What’s missing? Zabawa w czego brakuje?Rodzic układa karty przedstawiające owoce  przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu  i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? – Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.

Poniżej podaję pomocne linki  do słownictwa.Learn Fruit for Kids | What is it? Game for Kids | Maple Leaf Learning https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ
https://www.youtube.com/watch?v=9VjqnaFSn9Yhttps://www.youtube.com/watch?v=yrw-TboAvv0https://www.oysterenglish.com/fruit-vocabulary.htmlhttps://englishyourway.com.br/vocabulary-fruit/
Dla chętnych jak zwykle karty pracy w załącznikach https://www.worksheetfun.com/tag/fruits/

ZADANIE 9 – 23.04.2020

Wysłuchaj piosenkę Yummy, Yummy (song) https://www.youtube.com/watch?v=YLuRKjM6uuU

Peach and cherry, banana, strawberry.
(picz end czery, banana, strołbery)
Yummy, yummy, yummy
,(jami, jami, jami)
I’ve got fruit in my tummy.
(ajw got frut in maj tami)
Lemon and apple, orange, pineapple.
(limon end apl, orendż, pajnapl)
Yummy, yummy, yummy,
I’ve got fruit in my tummy.
Grapes and cherry, banana, strawberry.
(grejps end czery, banana, strołbery)
Yummy, yummy, yummy,
I’ve got fruit in my tummy.
Pear and apple, watermelon, pineapple.
(per end apl łotermelon pajnapl)
Yummy, yummy, yummy,
I’ve got fruit in my tummy.

Teraz posłuchaj jeszcze raz i policz ile jest owoców w piosence.
One two three…..
How many?
Jeżeli już wiesz ile jest owoców spróbuj zaśpiewać piosenkę. Możesz zaprosić do wspólnego śpiewania rodzica lub starsze rodzeństwo.
Teraz czas na zabawę. Zaproś do niej drugą osobę. (mamę tatę siostrę brata) Do zabawy potrzebne będą prawdziwe owoce (jabłko, gruszka, pomarańcza, banan)  worek lub chusta. Do worka (lub pod chustą) chowamy jeden owoc i podajemy go drugiej osobie, która ma za zadanie odgadnąć co kryje się w woku.
Następnie  nazywa go po angielsku :This is …
Do zabawy można wykorzystać rymowankę:
What is it, what is it?
I don’t know.What is it, what is it?
Here we go!What is it, what is it?
Tell me please.
Are you ready 123

Dla utrwalenia tekstu piosenki zapraszam do kolejnego zadania Pokoloruj „owocową” piosenkę (w załączniku)

ZADANIE 10 -27.04.2020

Dziś przygotowałam zestaw piosenek ruchowychdla wszystkich, którzy lubią się poruszaća jednocześnieprzećwiczymy reagowanie na polecenia wydawane w języku angielskim.

  • Na początek znana wszystkim dzieciom piosenka :STOP Follow Directions Song for Children, Kids and Toddlers | Patty Shukla https://www.youtube.com/watch?v=bJnfhYCC-Bo Wszystkie dzieci poruszają  się gdy słyszą muzykę . Na komendę STOP zatrzymują się bez ruchu. Gdy usłyszą komendę GO zaczynają poruszać się ponownie. W piosence pojawiają się następujące komendy:
    Stop, go (zatrzymaj się, idź)
    Stop, run, (zatrzymaj się, biegnij)
    Stop, crawl, (zatrzymaj się, pełzaj)
    Stop, Dance, (zatrzymaj się, tańcz)
    Stop wave your hands, (zatrzymaj się, machaj ręką)

    This is a special song You have to put your ears on (to specjalna piosenka  Musisz nadstawić uszu)And listen for that magic word (I słuchaj tego magicznego słowa)S.T.O.P says what you should do(S.T.O.P mówi, co powinieneś zrobić)It’s something that you may have heard (To może być coś, co słyszałeś)
  • Teraz  zapraszam do kolejnej piosenki :Children Song Follow Me for kids and toddlers | Dance, Movement, Counting Songs | Patty Shukla https://www.youtube.com/watch?v=Xq_UBtjmjb0 Spróbuj wykonać wszystkie polecenia razem z Patty i dziećmi

Follow Me, follow me Let’s do something crazy (chodź za mną, zróbmy coś zwariowanego)
Follow me, follow me Everybody start now, 1, 2, 3! ((chodź za mną,wszyscy zaczynamy 1,2,3)
First move forward, then move back 123(najpierw przejdź do przodu, a następnie do tyłu)
Forward 123 Back 8Xs
Follow Me, follow me Let’s do something crazy
Follow me, follow me Everybody start now, 1, 2, 3!
Now let’s add knee up, knee up.  (teraz dodajmy kolana w górę)
123 Forward 123 Back Knee Up, Knee Up Knee Up, Knee Up (repeat)
Clap your hands and sing with me!
Follow Me, follow me Let’s do something crazy
Follow me, follow me Everybody start now, 1, 2, 3!

Now let’s add a Criss Cross(teraz dodajmy  krzyżowanie nóg)
123 Forward 123 Back Knee Up, Knee Up Criss Cross (repeat)
Clap your hands and sing with me!
Follow Me, follow me Let’s do something crazy
Follow me, follow me Everybody start now, 1, 2, 3!

Now let’s add a Clap clap (teraz dodajmy klaskanie)
123 Forward 123 Back Knee Up, Knee Up Criss Cross Clap, clap. (repeat)
We did it! Follow Me, follow me We did something crazy
(zrobiliśmy to)
Follow me, follow me Everybody SIT DOWN 1, 2, 3! (wszyscy siadamy)

  • Jeżeli jeszcze nie jesteście bardzo zmęczeni to wykonajcie polecenia z piosenkiJump! Children’s song by Patty Shukla https://www.youtube.com/watch?v=kcQJDpj5TSY
    Come on and Jump,  (chodź i skacz)
    Lay down and close your eyes, Dream of rainbows and butterflies  (połóż się i zamknij oczy, śnij o tęczach i motylach)
    Take a deep breath and sigh out loud “Ah”, Touch your head and turn around. (weź głęboki oddech i westchnij głośno „Ah”, dotknij głowy i obróć się.)
  • Na koniec trochę wyciszenia i znana piosenka.Zapraszam wszystkie dzieci ich rodzeństwo oraz rodziców do wspólnej zabawy: Shake and Move Children’s song Body Parts | Patty Shukla https://www.youtube.com/watch?v=I5RUzkySseE

Wiggle your fingers,blink your eyes (Poruszaj palcami, mrugaj oczami)
Wiggle your fingers, blink, blink, blink
Move your hands side to side (Poruszaj rękami z jednej strony w drugą)
Move your hands side to side
Shake your hands 1, 2, 3
(potrząśnij rękami)
Shake your hands, Shake with me
Shake, shake, shake, shake, shake, shake
Shake, shake, shake, shake, shake, shake

Touch your ears Touch your nose (dotknij uszu, dotknij nosa)
Touch your mouth And chin below (dotknij ust i podbródka)
Move your head all around (poruszaj głową dookoła)
Move your head all around
Shake your hands 1, 2, 3
Shake your hands, Shake with meShake, shake, …

Pat your knees pat, pat, pat (Poklepuj kolana )
Pat your knees pat, pat, pat
Move your shoulders up and down
(Poruszaj ramionami w górę iw dół)
Move your shoulders up and down
Shake your hands 1, 2, 3
Shake your hands, Shake with meShake, …

Clap your hands, clap, clap, clap (klaśnij w dłonie)
Clap your hands, clap, clap, clap
Move your feet back and forth
Move your feet back and forth
Shake your hands 1, 2, 3
Shake your hands, Shake with me
Shake,…….

Have a lot of fun!!!
Życzę wszystkim miłej zabawy

ZADANIE 11 – 30.04.2020

Na początek piosenkaExercise song for children | Bouncing Up and Down | Fast and Slow Actions | Patty Shukla https://www.youtube.com/watch?v=-HLjxcrgiPg
Jeśli potrafisz wykonaj wszystkie polecenia z piosenki:
jumping up and down (skoki w górę i w dół)
bending over  (pochylanie się  )
running very fast (bieganie bardzo szybko)
hidding our eyes ( zagraj w „a kuku”)
swimming in the water (pływanie)
climbing a ladder (wspinaj się po drabinie)
bouncing up and down (podskakiwanie jak piłka)
falling to the ground ( opadanie na podłogę)
Yes we did it

Wykonaliście to zadanie? Zapraszam do następnego!
Stand up Sit down (wstań , usiądź)
Wykonaj go razem z Patty i dziećmi https://www.youtube.com/watch?v=nRBKtgws5_Q
Był sobie  troll, który pilnował mostu. Nie pozwoli ci przejść dopóki nie zrobisz tego, co powiedział. Specjalna prośba brzmiała mniej więcej tak : wstań ,obróć się,  usiądź. Uważaj bo zadanie wykonywane jest coraz szybciej.
There once was a trol
who guarded a bridge.
He wouldn’t let you pass
until you did what he said.
He special request went something like this

Stand up, Turn around, sit down (wstań ,obróć się,  usiądź)
Stand up, Sit Down, Stand Up,
Turn around and now sit down
Stand up, Turn around, sit down

Jeżeli chcesz i Ty możesz zostać trollem, który wydaje polecenia (po angielsku) innym. Możesz zabawić się z rodzeństwem lub rodzicami.

Ostatnie zadanie jest najtrudniejsze.  Posłuchaj piosenki What Can You Do Song https://www.youtube.com/watch?v=qI7nYvVXudo
Czy ty też potrafisz to zrobić?
Can You…
.- sing a song? (śpiewać piosenki)
climbe a tree? (wspinać się na drzewa)
– catch a ball ?(łapać piłke)
fly a kite ?(puszczać latawiec)
drive a car?  (kierować samochodem)
Jeśli tak  odpowiedz : I can.
Jeśli nie  odpowiedz : I can’t.A dla chętnych  
Narysuj co potrafisz robić.

Informacja dla rodziców
Na portalu Wirtualna Polska stworzyłam konto mailowe
Login: jang245
Hasło:przedszkole245
Umieszczam tam wszystkie materiały przygotowane do zajęć. Zapraszam do kontaktu wszystkich którzy mają pytania.

ZADANIE 12 – 04.05.2020

Proszę aby dzieci zamknęły oczy i wysłuchały fragmentu nagrania. Spróbujcie odgadnąć gdzie  was zabiorę. Relaxing Sounds of Bees and Birds https://www.youtube.com/watch?v=iiiDT_XoZls
The meadow ( łąka)
Spróbuj powiedzieć po angielsku co można zobaczyć na łące:
I can see…
the sun (słońce)
the green grass (trawa)
a flower (kwiat)
a bee (pszczoła)
a butterfly (motyl)
a bird (ptak)
an ant (mrówka)
a grasshopper (konik polny)
a ladybug (biedronka)
bumblebee (trzmiel)
a spider (pająk)

W załączniku przesyłam obrazki przedstawiające co można zobaczyć na łące.
Pokoloruj, wytnij i wykorzystaj do stworzenia kart obrazkowych  (flashcards)
Zapraszam  do powtarzania słówek razem z  Matem: What Do You See? Song | Bugs and Insects | Learn English Kids https://www.youtube.com/watch?v=bn8QLdWJYl8 Butterfly Ladybug Bumblebee | Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI

Jeśli powtarzanie i śpiewanie jeszcze was nie zmęczyło zapraszam do zgadywania, liczenia i  rapowania :Learn Bugs for Kids | What Is It? Game for Kids | Maple Leaf Learning https://www.youtube.com/watch?v=eC5ahQsHDGA
What is it. What is it.
I don’t knowWhat is it.
What is it.
Here Let’s go.What is it.
What is it.
Please show me.
Are you ready 123

Dla chętnych oczywiście karty do kolorowania w załączniku lub na poczcie:
Hasło:jang245@wp.pl
login:przedszkole245

ZADANIE 13 – 07.05.2020

Pierwsze zadanie :What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Zapraszamy do zabawy rodzica lub starsze rodzeństwo. Rodzic układa karty przedstawiające mieszkańców łąki przed dzieckiem.(karty do wydrukowania i samodzielnego pokolorowania w załącznikach lub na poczcie jang245@wp.pl) Następnie prosi dziecko o zamknięcie oczu  i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? – Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.

Drugie zadanie to zabawa ruchowaYES or NOPolecam  użycie flashcards (karty do wydrukowania i samodzielnego pokolorowania w załącznikach lub na poczcie jang245@wp.pl) w zabawie ruchowej, w której na podłodze w niewielkiej odległości od siebie kładziemy napisy YES oraz NO, dziecko na początek staje pomiędzy kartkami. Następnie rodzic   staje przodem do dziecka pokazując kartę zadaje pytanie, np. „Is it a frog?”, a dziecko „odpowiadają” przeskakując za właściwą kartkę:)

Trzecie zadanie : obejrzyj i wysłuchaj nagranie.Over in the meadowhttps://www.youtube.com/watch?v=rSqEfjzRiX8Jakie zwierzątka pojawiły się w piosence? Ile było ropuch, rybek, ptaszków, piżmaków, pszczół, wron, świerszczy, jaszczurek, żab i pająków. Spróbuj powiedzieć po angielsku:
one toad (ropucha)
two fishes (ryby)
three birds( ptaki)
four muskrats (piżmaki)
five bees (pszczoły)
six crows (wrony)
seven crickets (świerszcze)
eight lizards (jaszczurki)
nine frogs (żaby)
ten spiders (pająki)

Over in the meadow, In the sand in the sun
Lived an old mother toadie And her little toadie one
„Wink!” said the mother; „I wink!” said the one,
So they winked and they blinked In the sand in the sun
Over in the meadow, Where the stream runs blue
Lived an old mother fish And her little fishes two
„Swim!” said the mother; „We swim!” said the two,
So they swam and they leaped Where the stream runs blue
Over in the meadow, In a hole in a tree
Lived an old mother bluebird And her little birdies three
„Sing!” said the mother; „We sing!” said the three
So they sang and were glad In a hole in the tree
Over in the meadow, In the reeds on the shore
Lived an old mother muskrat And her little ratties four
„Dive!” said the mother;”We dive!” said the four
So they dived and they burrowed In the reeds on the shore
Over in the meadow, In a snug beehive
Lived a mother honey bee And her little bees five
„Buzz!” said the mother; „We buzz!” said the five
So they buzzed and they hummed In the snug beehive
Over in the meadow, In a nest built of sticks
Lived a black mother crow And her little crows six
„Caw!” said the mother; „We caw!” said the six
So they cawed and they called In their nest built of sticks
Over in the meadow, Where the grass is so even
Lived a gay mother cricket And her little crickets seven
„Chirp!” said the mother; „We chirp!” said the seven
So they chirped cheery notes In the grass soft and even
Over in the meadow, By the old mossy gate
Lived a brown mother lizard And her little lizards eight
„Bask!” said the mother; „We bask!” said the eight
So they basked in the sun On the old mossy gate
Over in the meadow, Where the quiet pools shine
Lived a green mother frog And her little froggies nine
„Croak!” said the mother; „We croak!” said the nine
So they croaked and they splashed Where the quiet pools shine
Over in the meadow, In a sly little den
Lived a gray mother spider And her little spiders ten
„Spin!” said the mother; „We spin!” said the ten
So they spun lacy webs In their sly little den

Dorysuj brakujące zwierzątkaDla młodszych dzieci w załącznikach dostępne są karty do rysowania po śladzie
Karty do pracy w załączniku lub na poczcie:login jang245@wp.pl
hasło:przedszkole245

ZADANIE 14 -11.05.2020

Dziś zapraszam do nauki piosenki o żabkach.
Temat: Five speckled frogs.
Wysłuchaj piosenki: Five Green and Speckled Frogs Nursery Rhymes | The Kiboomers
https://www.youtube.com/watch?v=ziGG_L9C12o
Czy już wiesz ile jest żabek? Policz po angielsku. A teraz spróbuj sam zaśpiewać piosenkę.

Five green and speckled Frogs sat on a speckled log
Eating some most delicious bugs. Yum! Yum!
One jumped into the pool Where it was nice and cool
Then there were 4 green speckled frogs
4 green and speckled Frogs Sat on a speckled log
Eating some most delicious bugs. Yum! Yum!
One jumped into the pool Where it was nice and cool
Then there were 3 green speckled frogs
3 green and speckled frogs Sat on a speckled log
Eating some most delicious bugs. Yum! Yum!
One jumped into the pool Where it was nice and cool
Then there were 2 green speckled frogs
2 green and speckled frogs Sat on a speckled log
Eating some most delicious bugs. Yum! Yum!
One jumped into the pool Where it was nice and cool
Then there was one green speckled frog
One green and speckled frog Sat on a speckled log
Eating some most delicious bugs. Yum! Yum!
he jumped into the pool Where it was nice and cool
Then there were no green speckled frogs

Jeżeli już potrafisz śpiewać piosenkę zapraszam do wykonania kart pracy.
Karty zamieszczam w załącznikach oraz na poczcie:hasło:jang245@wp.pl login: przedszkole245

Dla chętnychWysłuchaj uważnie  historyjki.Storytime! ~ I DON’T WANT TO BE A FROG  Bedtime Story Read Along Books https://www.youtube.com/watch?v=mqLB9pbJprU
Czy wiesz kim chciała być żabka?
a cat
a rabbit
a pig
an owl (en ołl)
Posłuchaj historyjki jeszcze raz i klaśnij w dłonie za każdym razem kiedy usłyszysz słowo frog.

ZADANIE 15 – 14.05.2020

Zapraszam do wysłuchania piosenek i wypełnienia kart pracy.
Wszystkie materiały dostępne na poczcie:login: jang245 hasło:przedszkole245
Dzisiejsza tematyka: House
Do wykonania pierwszego zadania potrzebne będą: kartka papieru i kredki. Wysłuchaj nagrania i rysuj poszczególne elementy, które pojawiają się w nagraniu. My House | Talking Flashcards https://www.youtube.com/watch?v=mTSUSkSgvE4 Rysunek gotowy? Posłuchaj nagrania jeszcze raz i powtórz słówka wskazując na poszczególne elementy na obrazku:
roof (ruf)
door
window (łindoł)
chimney (czimnyi
sky(skaj)
sun (san)
cloud (klałd)
grassflower (flałer)
tree (tri)

Jeśli wykonaliście to zadanie zapraszam do kolejnego.
Posłuchaj tej piosenki: House Song https://www.youtube.com/watch?v=jUNTMKpoLAI
Does your house have a roof? (łączymy dłonie nad głową tworząc dach)
Does your house have walls? (rysujemy w powietrzu prostokąt)
Does your house have windows? (rysujemy w powietrzu okno)
Does it have a door? (imitujemy ruchem otwieranie drzwi)

Here’s the roof and the walls
Here are the windows
And here’s the door

Is your house very big? (zakreślamy w powietrzu duże koło)
Is your house very small? (rysujemy palcem w powietrzu małe kółeczko)
Is your house very short? (pokazujemy gestem „niski”)
Or is it very tall (pokazujemy gestem „wysoki”)

This is big
This is small
This is short
and this is tall

Is your house made of concrete? („mieszamy” beton)
Is your house made of bricks? („układamy” cegły jedna na drugą)
Is your house made of wood? (pokazujemy dłonią długą deskę)
Or is it made of sticks? (krzyżujemy dwa palce imitując patyki)

This is concretet
hese are brickst
his is woodand
these are sticks.

Spróbuj zaśpiewać piosenkę samodzielnie i pokazać ją za pomocą gestów.
Trzecie zadanie na dziś to wykonanie zadań z kart pracy: Tracing pages – rysowanie po śladzie. Dopasuj mieszkańca do jego domku.

ZADANIE 16 – 18.05.2020

Dziś proponuję utrwalenie słownictwa z poprzednich zajęć oraz zapoznanie z nowym słownictwem z tematyki: House.
Do wykonania pierwszego zadania potrzebne  będą dwie osoby. Siadają naprzeciwko siebie twarzą. Jedna z osób podaje słowo:
roof – a osoba, która siedzi naprzeciw pokazuje gestem dach łącząc dłonie nad głową
wall – rysuje w powietrzu duży kwadrat
window- rysuje w powietrzu okno
door – naśladuje ruchem otwieranie drzwi.
Po wykonaniu zadania zamieniają się rolami. Zadanie można wykonać w różnym tempie.

Do wykonania drugiego zadania potrzebne będą figury geometryczne wycięte z kartonu i pokolorowane lub wykonane z papieru kolorowego. Figury muszą być na tyle duże aby ułożyć z nich domek.
trójkąt- roof
kwadrat – wall
prostokąt –  window
prostokąt – door
Następnie układamy domek z figur i prosimy aby dziecko zamknęło oczy – close your eyes .Gdy dziecko zamknie oczy zabieramy jeden element z obrazka i prosimy – open your eyes. Pytamy – what’s missing? Do zadania można włączyć większą ilość figur geometrycznych tworząc inne elementy np.: sun – koło tree – koło i prostokąt cloud – owal chimney – prostokąt

Teraz zapraszam do wysłuchania piosenki:Children’s Songs | MY HOUSE | Nursery Rhymes | Cartoon | Mini Disco https://www.youtube.com/watch?v=DVZvC9e5oYw

Ding dong, goes the bell Yes yes, you hear it well
Ding dong, come on in Welcome to my house
This is the room with the sofa in Warm and cozy, come on in
Look, this is my house Here I feel at home
This is the kitchen where we eat And sit down with the family
Look, this is my house Here I feel at home
Ding dong, goes the bell Yes yes, you hear it well
Ding dong, come on in Welcome to my house
This is the shower and this is the bath
Here you can wash, splash and laugh!
Look, this is my house Here I feel at home
This is my room and this my bed All my soft toys live in there
Look, this is my house Here I feel at home
Ding dong, goes the bell, Yes yes, you hear it well
Ding dong, come on in Welcome to my house
Ding dong, goes the bell, Yes yes, you hear it well
Ding dong, come on in Welcome to my house
These are my bricks and that’s my clay The puzzle and the puppets we can play
And when we’re finished, when we stop We put everything back in the box!
Ding dong, goes the bell Yes yes, you hear it well
Ding dong, come on in Welcome to my house
Ding dong, goes the bell Yes yes, you hear it well
Ding dong, come on in Welcome to my house

Wysłuchaj kolejnego nagrania  i powtórz  słówka.Parts of the House | Kids Vocabulary | Fun Kids English https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8

bedroom (bedrum)
bathroom (tafrum)
kitchen (kiczyn)
living room (liwing rum)
toilet
office
dining room (dajnin rum)
hallway (holłej)
attic (atik)garage

ZADANIE 17 – 21.05.2020

Dzisiejsza tematyka: My family and Me

Na początek rozgrzewka z piosenką i przypomnienie nazw członków rodziny:We Are Family Song – My Family and ME! Acoustic Version – ELF Kids Videoshttps://www.youtube.com/watch?v=GiRUF7hvWuM
Jeżeli spodobała ci się ta piosenka wysłuchaj jej ponownie i spróbuj zaśpiewać.


Teraz trochę trudniejsze zadanie, ale myślę że wykonasz je doskonale. Posłuchaj i powtórz: My Family Vocabulary For Kids | Pronouns and Contractions | ELF Learning https://www.youtube.com/watch?v=G3oo5Xxv8yU
Gotowe? To zapraszam do wykonania „Paluszkowej rodzinki”https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8
Narysuj mini portrety każdego członka Twojej rodziny: mamy, taty, rodzeństwa, dziadków wytnij i za pomocą paska papieru owiń dookoła palca i sklej. Powstanie paluszkowa kukiełka. Na każdy palec załóż jedną postać. Zaśpiewaj samodzielnie po angielsku piosenkę : Finger Family pokazując i nazywając kolejnych członków rodziny. Dla tych którzy nie wiedzą jak wykonać postaci do piosenki mam szablony do wycięcia w załączniku.

Na koniec dla wszystkich spragnionych ruchu piosenki które znacie. Posłuchaj i zatańcz tak jak to robiliśmy w przedszkolu!The Penguin Dance | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children https://www.youtube.com/watch?v=JkiglO98YYo Baby Shark Dance PINKFONG Songs for Childrenhttps://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Wszystkie materiały dostępne również na poczcie:login: jang245@wp.pl hasło: przedszkole245

Have a fun!andSee You soon!

ZADANIE 18 – 25.05.2020

Tematem dzisiejszych zajęć będzie : Dzień Mamy
Z okazjizbliżającego się święta wszystkich mampiękną piosenkę dla was mam.Kto zna niech zaśpiewa:I Love My Mommy | Mother’s Day Song for Kids The Kiboomers
https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.’
Here’s a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother’s Day, Happy Mother’sDay ‚
Happy Mother’s Day, I love you.’
I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.
Here’s a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother’s Day, Happy Mother’sDay
Happy Mother’s Day, I love you
Happy Mother’s Day, I love you.

Zachęcam wszystkie dzieci aby nauczyły się tej pięknej piosenki i zaśpiewały ją swojej mamie w dniu jej święta.

Teraz zapraszam do trudniejszego zadania. Obejrzyj i wysłuchaj uważnie video nagrania :Mother’s Day Story: „A Special Mother’s Day” by Alyssa Lianghttps://www.youtube.com/watch?v=fVzWGtzjLj0
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:Jakie prezenty przygotowały dzieci dla swojej mamy ? Poproś starszą osobę aby odczytała ci słówka i ich tłumaczenie podane poniżej:
painting(pejnting) -obrazek
hand printing (hend printing) – odbicie ręki
picture (pikczer) – obrazek
necklaces (neklesys) –  naszyjniki
cacke (kejk) – ciasto
lemonade (lemonejd) – lemoniada
card – karta
hearts (harts) – serca
daisies (dejzis)- stokrotki

Wysłuchajcie nagrania razem ponownie i klaśnijcie w dłonie wtedy, gdy usłyszycie któreś z wymienionych słówek. Kto się pomylił musi samodzielnie powtórzyć słówko.
Na zakończenie proszę aby dzieci  „spelowały” czyli przeliterowały słowo Mommy śpiewająco. Pomoże wam w tym piosenka:MOMMY | Happy Mother’s Day | Kid’s Song for Mother’s Day | Jack Hartmann https://www.youtube.com/watch?v=_VaSqxGc4gU

There is someone who I love so
And Mommy is her name-o
M-O-M-M-Y M-O-M-M-Y M-O-M-M-Y
And mommy is her name-o
There is someone who gives me hugs
And mommy is her name-o
Kiss-O-M-M-Y Kiss-O-M-M-Y Kiss-O-M-M-Y
And mommy is her name-o
There is someone whose smile I love
And mommy is her name-oKiss,
Kiss, M-M-Y Kiss, Kiss, M-M-Y Kiss, Kiss, M-M-Y
And mommy is her name-o
There is someone who keeps me safe
And mommy is her name-oKiss,
kiss, kiss, M-Y Kiss, kiss, kiss, M-Y Kiss, kiss, kiss, M-Y
And mommy is her name-o
There is someone who reads to me
And mommy is her name-oKiss,
kiss, kiss, kiss, Y Kiss, kiss, kiss, kiss, Y Kiss, kiss, kiss, kiss, Y
And mommy is her name-o
There is someone who tucks me in
And mommy is her name-oKiss,
kiss, kiss, kiss, kiss Kiss, kiss, kiss, kiss, kiss Kiss, kiss, kiss, kiss, kiss
And mommy is her name-o
Happy Mother’s Day, Mommy Happy Mother’s Day, Mommy Happy Mother’s Day, Mommy
And I love you so!

Dla wszystkich dzieci, przygotowałam karty pracy Odnajdziecie je w załącznikach lub na poczcie:hasło: jang245@wp.pl login: przedszkole245

ZADANIE 19 – 28.05.2020

ochane dzieciaki drodzy rodzicedziś zaproszę do wysłuchania bajki w języku angielskim.

Zanim wysłuchacie o czym będzie ta bajka powitajmy się śpiewająco  w języku angielskim:Good Morning Song  | The Kiboomers https://www.youtube.com/watch?v=TFVjU-dsIM8


‚Good Morning! How are you?’  (gud moning hałar ju)
It’s so nice to have you here with me today. (ic so najs tu hew ju hir łiw mi tudej)
Good Morning! How are you?  
Just fine!Howdy, how do you do, hello, good day! (hałdy hał do ju do helo gud dej)
Now that we’re together, learning so much fun, (nał tat łi łer togeder lerning so mać fan)
The more of us the better, so come on everyone! (de mor of as de beter so kaman ewryłan)
Good Morning! How are you?
Howdy, how do you do, hello, good day!
Howdy, how do you do, hello, good day

Jeśli spodobała ci się naucz się śpiewać i powitaj nią każdy dzień.
Wszystkie dzieci które mają dobry humor zapraszam do kolejnej piosenki. Doskonale ją znacie więc spróbujcie wykonać wszystkie polecenia, które usłyszycie. Walking Walking Hop Hop Hop Song | The Kiboomershttps://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk
Walking, walking Walking, walking (chodzimy)
Hop, hop, hop Hop, hop, hop (podskakujemy)
Running, running, running Running, running, running (biegniemy w miejscu)
Now we stop Now we stop (zatrzymujemy się
Tiptoe, tiptoe Tiptoe, tiptoe  (chodzimy na paluszkach)
Hop, hop, hop Hop, hop, hop
Running, running, running Running, running, running
Now we stop Now we stop
Jumping, jumping Jumping, jumping (skaczemy)
Hop, hop, hop Hop, hop, hop
Running, running, running Running, running, running
Now we stop Now we stop
Skipping, skipping Skipping, skipping (podskakujemy)
Hop, hop, hop Hop, hop, hop
Running, running, running Running, running, running
Now we stop Now we stop


Teraz już zapraszam do wysłuchania bajki. Little Red Riding Hood https://www.youtube.com/watch?v=whP2p9sIJ6w Czy już wiesz o kim była historyjka i co się wydarzyło?Może usłyszeliście znane  angielskie słówka. Jakie to były słówka?
Powtórzcie je.
Dla wszystkich dzieci przygotowałam  w załącznikachkolorowankę tematyczną oraz postaci z bajki do samodzielnego pokolorowania  i wycięcia .Można je wykorzystać do wykonania mini teatrzyku.
Wszystkie materiały dostępne również na poczcie:login jang245@wp.pl hasłoprzedszkole245

ZADANIE 20 – 01.06.2020

Kochane dzieciaki dziś wasze święto! Na pewno wszyscy o nim pamiętają?

Ponieważ czeka was moc atrakcji na pewno będziecie bardzo zajęci. Przygotowałam więc dla was znane i lubiane piosenki angielskie.
Jeżeli macie ochotę  tozapraszam  do śpiewającego powitania:Good Morning Song  | The Kiboomers https://www.youtube.com/watch?v=TFVjU-dsIM8A teraz do tańca i pokazywania za pomocą gestów piosenek:Open Shut Them | Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4YElephant Dance Song | Teacher’s Videohttps://www.youtube.com/watch?v=nY3N_j6KmNE&list=PLoqrDvDu1YQLNeYtakyyNCjtjmWVcvBbf&index=7Roly Poly, Roly Poly | Nursery Rhymes For Children | Kids Songs By Kids kiddyhttps://www.youtube.com/watch?v=8O3anMe6t5s

Jeżeli jeszcze się nie znudziliście zapraszam do wysłuchania przepięknej piosenki, którą śpiewają dzieci z całego świata.We Are The World with actions || Graduation Song|| We are the World For Childrenhttps://www.youtube.com/watch?v=dH6suPfBTt8

Życzę wam wszystkie dzieciw dniu Waszego świętaaby każdy dzień był pełen tylko szczęśliwych chwil.
I do zobaczenia !!!!!
See You Soon!

ZADANIE 21 – 04.06.2020

Tematem dzisiejszych zajęć będą przeciwieństwa- opposites.
Na początek piosenka o przeciwieństwach obejrzyj i posłuchaj  wideo nagrania:The Opposites Songhttps://www.youtube.com/watch?v=HGeuA4iJ8vI

big and small
short and tall
narrow and wide
heavy and light
good and bad
happy and sad
open and closed
yes and no
fast and slow
young and old
empty and fullpush and pull
hard and soft
on and off
short and long
weak and strong
laugh and cry
wet and dry
hot and cold
left and right
in and out
wisper and shout
rough and smooth
warm and cool
curly and straigh
asleep and awake
stop and go
high and low
up and down
square and round
quiet and loud
under and over
top and bottom
right and wrong

Poznaliście już przeciwieństwa ? Zaproś do kolejnego zadania mamę tatę siostrę brata. Usiądźcie  naprzeciw siebie,  pokaż  gestem jakieś przeciwieństwo i nazwij je po angielsku  np.:big(duży) a osoba siedząca naprzeciw pokazuje small (mały)fast (szybko kręcimy dłońmi młynek jak do Rolly Polly -slow (kręcimy młynek powoli)up (pokazujemy palcem w górę – down (pokazujemy palcem w dół)Za pomocą gestów można pokazać prawie wszystkie przeciwieństwa z piosenki.Czy udało się wam wykonać zadanie?Zapraszam więc do rysowania. Karty do pracy w załącznikach.Cały  materiał dostępny również na poczcie :hasło: jang245@wp.pl login:przedszkole245

I. Suska