„RAZ, DWA, TRZY – MÓWIĘ JA, MÓWISZ TY!” – PODSUMOWANIE LOGOPEDYCZNEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO

W roku szkolnym 2019/2020 dzieci z grup: Motylki, Biedronki i Jeżyki uczestniczyły w grupowych zajęciach logopedycznych realizowanych w ramach projektu edukacyjnego z zakresu wspomagania i stymulowania rozwoju mowy najmłodszych przedszkolaków. Zajęcia odbywały się w każdej grupie raz w tygodniu. Na zajęciach wykorzystywałam starannie dobrany materiał, dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci.  Wiele pomocy dydaktycznych wykonałam samodzielnie na potrzeby zajęć. Dzieci bardzo chętnie podejmowały wszystkie proponowane przeze mnie aktywności, z otwartością i zaangażowaniem wykonywały ćwiczenia logopedyczne. Uważnie słuchały, ćwiczyły narządy mowy, doskonaliły motorykę małą i dużą , rozwijały percepcję słuchową, spostrzegawczość i słownictwo, powtarzały, naśladowały,  ilustrowały ruchem treść piosenek i wierszy. Obserwuję pozytywny wpływ projektu na rozwój mowy przedszkolaków. Dzieci usprawniły motorykę narządów mowy, pogłębiły oddech i w większości utrwaliły prawidłowy tor oddechowy. Rozwinęły i uwrażliwiły percepcję słuchową, udoskonaliły umiejętność rozumienia, słuchania i współdziałania. Wzbogaciły także zasób słownictwa czynnego i biernego oraz usprawniły proces komunikacji językowej.

                                                                                                                      Magdalena Cieślik – logopeda

GRUPA BIEDRONKI

GRUPA JEŻYKI

GRUPA MOTYLKI